yah

Lepak

Semalam kan aku lepak dengan ‘abang degree’ itupun dah datang Lendu baru nak rojer aku. Rojer time aku baru buka mata. Bukan dating plis, saja dia ajak team silat berkumpul. So yang ada kat Lendu tinggal aku dan Huda Nydp jewp. Kami pun lunch la sesama kat bentara dengan seorang sahabat Ecam yang dipanggil Ca Ah. Kan pelik tu, kenapa tak chak chak aucak? Huu.

So.. aku tak sangka beb depa ni dah umur 23 dah bergelut cari jodoh. Aku ni yang baru 19 pun masih rasa kecil dan patut disusukan dumex lagi. Topik paling kencang kami bualkan adalah.. jodoh oh jodoh! Itupun si Ecam ah, wey aku dah nampak jodoh aku, leganya! Cuci mata teruk dia kat bentara, scan habis koordinat awek-awek sekeliling. Member dia yang Ca Ah tu Alhamdulillah tahu jaga pandangan. Aku dan Huda macam tak masuk ja nak sembang pasai tu.

And then Ecam mula tanya sesuatu yang seriusss, apa matlamat hidup aku? Erm aku cuma cakap nak tolong masyarakat. Bila aku soal dia balik, ah takyah lah soal. Aku dah tahu mesti kahwin je dia tau! Ca Ah mula bersuara, Aku...susah ah soalan ni. Aku nak kembalikan ummah je. Bukan senang jumpa lelaki yang bercita-cita murni ni. Kah.

Huda asyik bahan aku sebab asyik blur tak sampai-sampai lawak degree. By the way aku memang lambat pikap sikit benda tak berapa nak elok, terutamanya lawak underground. Duduk dekat situ memang tak boleh pikir jauh, cinta aja dibahasnya. Risau betul dua jejaka itu kalau-kalau lambat naik pelamin. Aku baru tahu perangai depa macam tu, bila orang cakap desperate, dia kata kahwin tu fitrah.

Hidup ini terlalu muda dan kurang ilmu untuk menempuh sebuah kehidupan yang melibatkan kebersamaan. Ah tanak cakap banyak pasal ni. Aku nak cakap yang aku rindu bersilat dengan team degree yang kepala korup semua! Miss you gais.


No comments:

Post a Comment