yah

Kosong lagi

    Assalamualaikum readers sekalian yang terdiri daripada kerajaan dan pembangkang, biri-biri, serta macai sekalian. Takbir! Rasanya dah lama aku tak menaip dekat blog ni disebabkan kekangan tertentu. Iyalah sejak beranak lima ni, fokus aku lebih kepada roti jala cheese tuk menyara keluarga. Suami aku? Macam tulah, kejap ok kejap ghaib akidah. Tapi tak mengapa…. Hati yang paling jauh dari Allah ialah hati orang yang tenggelam dalam cinta (Ibnu Qayyim). Sebagai seorang gadis noob, bendahari, gundik masscomm, dan mungkin isteri awak pada masa hadapan? Aku.. ada cerita ni. Semput baca? Takpa korang duduk diam2 dan maintain handsome okay. EE handsome, cantik ka? Pernah tengok cokodok burn? Then bandingkan dengan wajah korang :’) Maaf ya hanana ya pembaca sekalian…

    Sebenarnya, aku rasa kosong. Pernah sepak tin minuman tak? Bising kan saat tin tu bergolek tanpa arah. Begitulah jiwa aku yang menyiku, meleter tak tentu, menjerit di setiap corong darahku, ahhh kenapa kenapa, apakah semua ni wahai baldi? Kaktus? Honda? Diam. Aku masih tenang dalam kamar yang busuk dengan baju tak basuh. Aku masih ego di atas kerusi kayu, menepikan semua khilaf yang suatu hari dulu bersarang dan andai aku mampu zahirkan rupa hati aku, sanggupkah kalian menahan baunya yang lebih padu dari baju tak basuh? Sudikah kalian memeluk aku dan cakap, kipidap dongibab! Hurm, tak perlu buat begitu. Sebab aku pun tak faham hati sendiri. Tak ada yang berani rasuah hati aku yang kronik ni. Mana tahu nahh botol air anugerah, hijrah, vanilla coke ka? Lupa, beli kain dalam pun ptptn. Hiks.



Rakan-rakan, tolonglah sedekahkan doa untuk aku. Bagilah aku ruang dalam doa korang yang In Sya Allah diterima Allah. Jangan lupa mention semoga Fatin Syafiqah Binti Arof dapat menjadi jurnalis Islam yang comel, dan menegakkan benang yang basah! Takkklah, menegakkan yang hak ok. Takbeeer! J

No comments:

Post a Comment